۴۰ نکته برای کارشناسان بازاریابی و فروش محصولات سازمانی

فروش های شرکتی (B2B) و فروش به سازمانهای دولتی (B2G) سهم بزرگی از فعالیت های مربوط به بازاریابی و فروش را به خود اختصاص می دهند. نکات زیر به فروشندگانی که در این حوزه مشغول به کار هستند، کمک خواهد کرد تا فروش بیشتری داشته باشند. در این مقاله با عنوان ” ۴۰ نکته برای کارشناسان بازاریابی و فروش محصولات سازمانی ” با وبسایت آموزش بازاریابی و فروش TheMartketing.ir همراه باشید.

  1. محصول (کالا و خدمات) خود را بشناسید.
  2. وقت شناس باشید.
  3. در زمان و مکان مناسب و متناسب قرار ملاقات بگذارید.
  4. کت و شلوار رسمی به رنگ های مشکی، آبی درباری، طوسی و … بپوشید.
  5. در ملاقات با مشتری کارت ویزیت به همراه داشته باشید.
  6. در زمان ملاقات با مشتری کاغذ و قلم به همراه داشته باشید.
  7. پیراهن رسمی به رنگ سفید و ساده بپوشید.
  8. درخواست مشتری را سریع و دقیق تهیه و تحویل دهید. ( پیش فاکتور، ارسال نمونه کالا و …)
  9. مشتری را معطل نگذارید. (پشت تلفن، پشت درب اتاق و … )
  10. در حضور مشتری رقبا را تخریب نکنید.
  11. نمونه ی کالا را برای تست در اختیار مشتری بگذارید.
  12. ۲۴ ساعته پاسخگوی مشتری باشید.
  13. به تعهد و قول خود در قبال مشتری عمل کنید.
  14. مزایا و منافع کالا و خدمات را به مشتری بگویید.
  15. نیاز و خواسته ی مشتری را بشناسید و منطبق با آن پیشنهاد دهید.
  16. قبل از جلسه سؤالات مشتری را پیش بینی کنید.
  17. سؤالات مشتری را صحیح و دقیق پاسخ دهید.
  18. به کالا و خدمات خود اعتماد و اعتقاد داشته باشید.
  19. مشتری را با عنوان و لقب صدا بزنید. (جناب آقای دکتر …، جناب آقای مهندس …)
  20. ده دقیقه قبل از ملاقات با مشتری برای شناخت محیط و افراد در مکان جلسه حاضر شوید.
  21. در حضور مشتری تلفن همراه خود را خاموش کنید یا به حالت سایلنت بگذارید.
  22. در حضور مشتری با همکاران و سایر مشتریان برخورد مناسبی داشته باشید.
  23. محیط کار منظم و مرتبی داشته باشید.
  24. به صحبت مشتری گوش کنید، بنویسید و بعد سؤال کنید.
  25. صحبت مشتری را قطع نکنید.
  26. در حضور مشتری از سازمان، مدیران و همکاران خود بدگویی نکنید.
  27. از مشتریان استقبال گرم و بدرقهی ماندگار داشته باشید.
  28. مشتریان وفادار و راضی خود را به مشتریان جدید معرفی کنید.
  29. اطلاعات لازم (کاتالوگ، بروشور، کارت ویزیت و …) را در اختیار مشتری بگذارید.
  30. ساده، کوتاه و گویا با مشتری صحبت کنید.
  31. به مشتری دروغ نگویید.
  32. افراد تصمیم گیرنده در فرایند خرید را بشناسید. (قبل از مذاکره)
  33. افراد تأثیر گذار در فرایند خرید را بشناسید. (قبل از مذاکره)
  34. از مشتری پذیرایی مناسب و متناسب داشته باشید.
  35. با مشتری صحبت سیاسی، فرهنگی، دینی و … نکنید.
  36. در انجام کار مشتری تأخیر و تعلل نکنید.
  37. به مشتریان قول بیهوده ندهید.
  38. هیچ وقت مشتری را در سازمان به یکدیگر پاس ندهید.
  39. به مشتری هدیهی ماندگار بدهید.
  40. به مشتری کمتر قول بدهید و بیشتر از انتظار او عمل کنید.
مقاله پیشنهادی:   نکاتی برای ارائه ی بهتر محصولات به مشتریان

 

 

عنوان: ۴۰ نکته برای کارشناسان بازاریابی و فروش محصولات سازمانی
منبع: ماهنامه بازاریاب بازارساز

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *