چند نکته ی فروش از فیلم های پرفروش

در بیان ویژگی های یک ویزیتور خوب گفته می شود که ویزیتور باید فردی یادگیرنده باشد. ویزیتوری که می خواهد هدف تعیین شده را بزند و حتی خیلی بالاتر از آن هم بفروشد، باید شخصیتی داشته باشد که از هیچ فرصتی برای یادگیری نگذرد. یک نیروی فروش کاربلد باید به تمام پدیده های دور و برش به شکل یک کلاس درس نگاه کند و از آنها برای موفقیت خودش درس بگیرد. یکی از این کلاس های درس می تواند فیلم هایی باشند که مباحث فروش در آنها مطرح می شوند. این فیلم ها علاوه بر جنبه ی سرگرمی می توانند نکات آموزشی ارزشمندی هم برای فروشندگان به همراه داشته باشند. در این مقاله با عنوان ” چند نکته ی فروش از فیلم های پرفروش ” با وبسایت آموزش بازاریابی و فروش TheMarketing.ir همراه باشید.

 

۱- اتاق بویلر (Boiler Room)

در یکی از صحنه های این فیلم که محصول سال ۲۰۰۰ است، جیم یانگ، فردی که مسئول استخدام شرکت است (با بازی بن افلک)، در جلسه ای با متقاضیان صحبت می کند. شرکت قرار است افرادی را به عنوان فروشنده ی تلفنی استخدام کند. یانگ در صحبت های خود به نکات جالبی اشاره می کند. او ابتدا می گوید که من فقط ۲۷ سال دارم ولی توانسته ام برای خودم زندگی خوبی بسازم. چرا؟ چون در این شرکت زحمت کشیدم و حالا نتیجه ی آن را می بینم. او ابتدا از افرادی که برای استخدام آمده اند، می خواهد که برای خود چشم انداز داشته باشند و خودشان را موظف کنند که تا ۳ سال آینده حتما یک میلیون دلار داشته باشند. این باعث می شود که برای رسیدن به هدف شان تلاش کنند و زندگی شان جهت پیدا کند.
یانگ در ادامه می گوید که ما در این شرکت دنبال افراد برنده هستیم نه کسانی که می پرسند چند روز در سال مرخصی دارم. اگر دنبال مرخصی هستید بروید دنبال یک کار دیگر چون این کار مخصوص کسانی است که می خواهند بزرگ شوند و برنده باشند. او از کسانی که برای استخدام آمده اند، می خواهد که به حرف های دور و برشان توجه نکنند. این کار هیچ محدودیتی ندارد و هر چقدر بیشتر تلاش کنید پول بیشتری هم به دست خواهید آورد.

 

مقاله پیشنهادی:   مهارتهای مدیریت فروش جامع گرا

۲- دو نفر برای پول (Two For the Money)

در یکی از سکانس های این فیلم متیو مک کناهی که فروشنده است از آل پاچینو که صاحب فروشگاه است، می خواهد پورسانت او را زیاد کند. رقمی که مک کناهی برای پورسانت پیشنهاد می دهد بالا است و اصرارهای مداوم او با جواب منفی صاحب فروشگاه مواجه می شود. بالأخره پس از چند بار گفتن، آل پاچینو به او می گوید:
اگر می خواهی پول بیشتری از من بگیری، باید خودت آن را به دست آوری و وقتی آن را به دست آوردی باید برای حفظ آن بجنگی. می فهمی؟ باید برای آن بجنگی. باید من را به چالش بکشی و آنقدر خوب و قوی کار کنی که من چاره ای به جز افزایش پورسانت تو نداشته باشم.
با این جملات، آل پاچینو به فروشنده اش یادآوری می کند که اگر سهم بیشتری از فروش می خواهد باید برای آن تلاش کند. برای گرفتن پورسانت بیشتر و داشتن زندگی بهتر باید جنگید. آل پاچینو به فروشنده اش یادآوری می کند که هر کس به اندازه ی لیاقت و پشتکارش می تواند از کسب و کاری که در آن فعالیت می کند، سهم ببرد.

 

۳- محصولات: سخت زندگی کن، سخت بفروش (The Goods: Live Hard, Sell Hard)

این فیلم یک اثر کمدی درباره ی فروشندگان خودرو است. در یکی از سکانس ها، زمانی که فروشنده وارد اتاقش می شود، می بیند که مدیر فروش در حال پاره کردن عکس های فرزندان او است که روی میز قرار دارند. فروشنده با تعجب می گوید که اینها عکس های بچه های من هستند، چرا آنها را پاره می کنی؟ مدیر جواب میدهد: می دانم اینها عکس های بچه هایت هستند و دقیقا به خاطر همین آنها را پاره می کنم.
کدام مشتری عاقلی حاضر می شود از فروشنده ای خرید کند که بچه های چاقی مثل بچه های تو دارد؟ مشتری وقتی این عکس ها را ببیند با خودش می گوید که این فروشنده اوضاع خیلی خوبی دارد که بچه هایش اینقدر چاق هستند پس نباید پولم را به او بدهم. اما اگر عکس دو تا بچهی لاغر را روی میزت بگذاری مشتری می گوید این فروشنده به پورسانت نیاز دارد تا شکم این بچه های لاغر را سیر کند پس به او سفارش میدهم

درست است که درون مایه های این فیلم طنز است اما دقت این مدیر فروش نشان می دهد که فروشندگی شغل حساس و بسیار ظریفی است و فروشندگان باید به نکات خیلی ریز هم که به ظاهر اهمیتی ندارند، توجه کنند. همین نکات کوچک یک فروشنده را تبدیل به ستاره ی تیمش می کند.

 

مقاله پیشنهادی:   چگونه فروش موفقی داشته باشیم

 

عنوان: چند نکته ی فروش از فیلم های پرفروش
منبع: ماهنامه بازاریاب بازارساز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *