حکایت متفاوت باشید

خواندن و شنیدن حکایت ها و داستان های کهن همیشه از جذابیت خاصی برخوردار است. حکایت ها آنقدر تأثیر گذار هستند که گاه مدت ها پس از اینکه حکایتی را شنیده ایم، به خوبی می توانیم نکات آموزندهی آن را به خاطر بیاوریم و برای دیگران تعریف کنیم. سعدی شیرازی دربارهی تأثیرگذاری حکایت هایش می گوید:

“سخن های سعدی مثال است و پند / بکار آیدت گر شوی کاربند”

اگر بتوانیم نکات بازاریابی و فروش را نیز در قالب یک حکایت بخوانیم، مطمئنا می توانیم آنها را در مواقع نیاز به راحتی به یاد آوریم و از نکات شان برای رشد فروش مان استفاده کنیم. در این مقاله با عنوان ” حکایت متفاوت باشید ” با وبسایت آموزش بازاریابی و فروش TheMarketing.ir همراه باشید.

روزی مرد کوری کنار خیابان نشسته بود و تابلویی کنار خود گذاشته بود که روی آن نوشته شده بود: من کور هستم، لطفا به من کمک کنید. تقریبا هیچ کدام از افرادی که از جلوی او عبور می کردند، توجهی به او نمی کردند و پولی در کلاه او نمی انداختند. جوانی که در حال گذر کردن از خیابان بود، به او رسید و نگاهی به درون کلاهش انداخت. او که به جز چند سکه چیز دیگری در کلاه مرد کور ندید، چند سکه ی دیگر در کلاه او انداخت و سپس تابلو اش را برداشت، نوشته ی روی آن را پاک کرد و چیز دیگری به جای آن نوشت. سپس تابلو را کنار مرد گذاشت و به راهش ادامه داد.

عصر آن روز زمانی که جوان در مسیر برگشت دوباره از جلوی مرد عبور کرد، متوجه شد که کلاهش پر از سکه و اسکناس شده است. مرد کور که از صدای پای آن جوان فهمید او همان جوان صبح است، از او پرسید که روی تابلو اش چه چیزی نوشته است.

جوان پاسخ داد: چیز خاصی ننوشتم، فقط همان نوشته ی شما را به شکل دیگری نوشتم. مرد بعدها متوجه شد که جوان روی تابلو اش نوشته: بهار، زیبا است اما من نمی توانم آن را ببینم.

گاهی اوقات تمام تلاش خود را می کنید اما نمی توانید مشتری را برای خرید کردن متقاعد کنید. خیلی از ویزیتورها می گویند که آموزش هایی را که دیده اند، مو به مو اجرا می کنند ولی مشتری سفارش نمی دهد. یک بار دیگر آنچه را که به مشتری می گویید، مرور کنید. شاید اشکال کار در محصول یا در توانایی شما برای فروش نیست بلکه حرف های شما همان حرف های تکراری همه ی فروشندگان است که برای مشتری هیچ جذابیتی ندارد.
شاید اگر همین حرف ها را به شکل دیگر و با جذابیت بیشتری به مشتری بگویید، مشتری با اشتیاق محصول تان را بخرد.

 

مقاله پیشنهادی:   چگونه فروش موفقی داشته باشیم

 

عنوان: حکایت متفاوت باشید
منبع: ماهنامه بازاریاب بازارساز

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *