پنج ویژگی که ویزیتورها باید برای موفقیت داشته باشند

فروشندگان و ویزیتورهای موفق بیشتر از آنکه ذاتا فروشنده باشند، توانسته اند این استعداد را در خود پرورش دهند. اینکه بگوییم فلانی ذاتا فروشنده است و می تواند هر کالایی را بفروشد و فلانی چون ذاتا فروشنده نیست هر کاری بکند نمی تواند بفروشد، کمی خلاف واقعیت است چون تجربه نشان می دهد که افراد زیادی بوده اند که بدون اینکه ذاتا فروشنده باشند توانسته اند با شرکت در دوره های آموزشی، خواندن کتاب ها و مجلات بازاریابی و فروش و شاگردی کردن در کنار بزرگان بازار به یک فروشنده ی موفق تبدیل شوند.

اگر شما نیز می خواهید فروشنده، بازاریاب یا ویزیتور موفقی شوید این پنج ویژگی را در خود تقویت کنید. در این مقاله با عنوان ” پنج ویژگی که ویزیتورها باید برای موفقیت داشته باشند ” با وبسایت آموزش بازاریابی و فروش TheMarketing.ir همراه باشید.

 

۱- نتیجه گرایی

اگر شما برای شرکتی ویزیتوری می کنید، باید بدانید چیزی که آنها به آن اهمیت می دهند این است که آیا شما توانسته اید کالا یا خدمت شان را بفروشید یا خیر (آیا هدف تعیین شده را زده اید یا نه). یکی از بهترین چیزها در مورد ویزیتور بودن این است که شما آزادی و اختیار زیادی در چگونگی استفاده از وقت خود دارید. با وجود این آزادی باید بتوانید متمرکز بمانید و اجازه ندهید مسائل و مشکلات کوچک ذهن شما را منحرف کنند. اگر شما به نتایج موردنظر شرکت تان توجهی نکنید و راه خودتان را بروید، موفق نخواهید بود.

 

۲- شجاعت

همه ی ما ترس را در زندگی خود تجربه کرده ایم. بهترین ویزیتورها کسانی هستند که با وجود ترس می توانند کار خود را انجام دهند و پیش بروند. ترس واکنشی است در مقابل موقعیتی که می دانیم باید کاری انجام دهیم یا اتفاقی در حال افتادن است که برای روبه رویی با آن آماده نیستیم؛ برای مثال هنگامی که می خواهید تصمیم مهمی بگیرید که خودتان مطمئن هستید درست است اما می دانید که مدیر تان با شما موافقت نخواهد کرد.

مقاله پیشنهادی:   اصطلاحات بازاریابی - بخش چهارم

 

۳- انرژی زیاد

یک ویزیتور اگر می خواهد در کارش موفق باشد باید انرژی زیادی را با خود به سر کار بیاورد. ویزیتورهایی که بهترین عملکردها را دارند ساعات طولانی در حال تلاش کردن هستند تا از رقبای خود پیشی بگیرند. این ویزیتورها پس از آنکه ساعت کاری به پایان می رسد به ویزیت کردن ادامه می دهند زیرا می دانند فروختن ساعت کاری نمی شناسد. ویزیتوری می گفت: ساعت کاری من ۴ بعداز ظهر به پایان می رسد اما تا ساعت ۷ بعداز ظهر به ویزیت کردن ادامه می دهم، همسرم فکر می کند کار من ساعت ۷ تمام می شود زیرا هیچ گاه زودتر از این ساعت به خانه نرفته ام. اگر می خواهید پیشرفت کنید و به رده ی سرپرستی و مدیریت برسید، باید سخت کوش باشید.

 

۴- شناخت مشتری

توانایی ایجاد یک رابطه ی دوستانه با مشتری و حفظ این رابطه، قدرتمند ترین مهارتی است که یک ویزیتور می تواند داشته باشد. کسانی که در حرفه ی ویزیتوری پیشرفت کرده اند و توانسته اند به رده های بالاتر برسند، افرادی بوده اند که با تمام مشتریان ارتباط برقرار کرده اند. مشتریان یک ویزیتور از شهرها، فرهنگ ها و قومیت های مختلف هستند و هر کدام عادت ها و ویژگی های خاصی دارند. هر چقدر که بتوانید رابطه ی دوستانه ی خود با مردم را حفظ کنید، شانس بیشتری برای پرسیدن سؤالات بیشتر، کشف فرصت ها، و ارائه ی راه حل هایی که منجر به خرید شود، دارید. مانند هر مهارت دیگری این مهارت نیز قابل آموزش و یادگیری است.

مقاله پیشنهادی:   روشی مؤثر در ایجاد هماهنگی میان فروش و پخش

 

۵- متعهد بودن به برنامه ی رشد و پیشرفت

بهترین ویزیتورها همیشه به دنبال راه بهتری هستند. آنها همیشه در حال بهبود روش ها و تکنیک های خود هستند. آنها می دانند که برای بزرگ شدن باید یک برنامه ی همه جانبه و کامل داشت. ویزیتوری که تا نیمه های شب جلوی تلویزیون است، لباس نامرتب می پوشد، پشت دخل مشتری می رود و به محصول او ناخنک می زند، جلوی مشتری از شرکت و مدیر خود بدگویی می کند و خیلی از باید و نبایدهای دیگر را رعایت نمی کند، نمی تواند انتظار موفقیت داشته باشد. موفقیت با بی برنامگی میانه ی خوبی ندارد.

 

نکته ی پایانی

دو کلمه ای که ما معمولا برای توصیف ویزیتورها می شنویم “تهاجمی” و “مشتاق” هستند. تهاجمی به معنای پرخاشگر بودن و خصمانه کار کردن است. امروزه کسی نمی تواند با رویکردی خصمانه به فروش بپردازد. مشتریان قلمرو دشمن نیستند که به دنبال فتح آن باشیم. در مورد اشتیاق نیز باید توجه کنیم که مشتاق بودن زمان و مکانی دارد. اگر شما همیشه شاد و خوشحال و پر سر و صدا به تبلیغ شرکت خود بپردازید برای دیگران آزاردهنده است و مشتریان به حرف های شما گوش نخواهند کرد. این دو ویژگی خیلی مهم هستند چون اگر آنها را درست و به جا به کار ببرید روابط شما با مشتریان تان بهتر می شود اما اگر در جای مناسب از آنها استفاده نکنید، مشتری تان را از دست می دهید.

 

 

عنوان: پنج ویژگی که ویزیتورها باید برای موفقیت داشته باشند
منبع: ماهنامه بازاریاب بازارساز

مقاله پیشنهادی:   اصطلاحات بازاریابی – بخش پنجم

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *