چهار روش برای اینکه در شروع متخصص جلوه کنید

وقتی کار خود به عنوان ویزیتور را تازه آغاز کرده اید، دوست دارید که شایسته و با وقار به نظر برسید تا بتوانید مشتریان زیادی را جذب کنید. در این مقاله با عنوان ” چهار روش برای اینکه در شروع متخصص جلوه کنید ” با وبسایت آموزش بازاریابی و فروش TheMarketing.ir همراه باشید.

طبیعی است که هیچ کدام از مشتریان نمی خواهد موش آزمایشگاهی شما باشد و به همین دلیل بسیاری از مشتریان برخورد خوبی با فروشنده های جوان ندارند. مسلما بعد از مدتی که دانش و تجربه ی بیشتری به دست آورید اوضاع تغییر خواهد کرد اما چگونه می توانید صادقانه تخصص خود را به عنوان فروشنده ای جوان و پرانرژی در روزهای اولیه نشان دهید؟

 

۱- در جلسات تیم فروش با اعتماد به نفس صحبت کنید.

جلساتی که به صورت هفتگی یا ماهانه میان اعضای تیم فروش برگزار می شوند، فرصت بسیار خوبی برای افزایش اعتماد به نفس ویزیتورها و فروشندگان تازه کار هستند. در این جلسات ساکت ننشینید و با صدایی رسا – و البته با رعایت اصل ادب – در مورد مسائلی که مطرح می شوند، اظهار نظر کنید. صحبت کردن با همکاران علاوه بر اینکه به شما برای صحبت کردن با مشتری اعتماد به نفس می دهد، شما را با واژگان و اصطلاحات رایج در بازار نیز آشنا می کند.

البته یکی از مهارت های مهم برای موفقیت در فروش توانایی گوش کردن است. بنابراین در ویزیت های خود، مشتری را با صحبت ها و سؤالات خود بمباران نکنید بلکه سؤالاتی از مشتری بپرسید که او وادار به صحبت کردن شود و مطمئنا شما در جریان این صحبت ها به نیازها و مشکلات اصلی او پی خواهید برد. نکته ی مهم این است که به عنوان یک فروشنده ی حرفه ای از زیاده گویی و کم گویی پرهیز کنید.

مقاله پیشنهادی:   هفت اشتباه رایج در مذاکرات فروش

 

۲- درباره ی صنعت خود مطالعه کنید.

برای اینکه در صنعت خود متخصص جلوه کنید، لازم است که با چهره ها و مسائل متعارف در آن زمینه آشنا باشید. تاریخچه ی صنعتی را که در آن فعالیت می کنید، کاملا بخوانید تا بدانید که این صنعت چه روندی را طی کرده تا به شکل امروزی در آمده است. مطالعه کردن باعث افزایش دانش شما درباره ی محصول می شود و زمانی که مشتری مشاهده کند شما اطلاعات کاملی درباره ی محصول خود دارید، تمایل بیشتری برای خرید پیدا می کند.

همچنین بهتر است با نام های بزرگی که در صنعت شما در ایران و جهان فعالیت می کنند، آشنا باشید. مثلا اگر شما ویزیتور بستنی هستید، بهتر است با نام های بزرگ این صنعت در کشور مانند آقای پایداری (مالک میهن) و آقای سلیمانی (مالک کاله) آشنا باشید. علاوه بر این، خوب است با شرکت هایی مانند بسکین -رابینز ( Baskin-Robbins ) آشنا باشید. بسکین -رابینز بزرگ ترین فروشگاه زنجیره ای بستنی در جهان است.

 

۳- از محصول و شر کت خود بدگویی نکنید.

یکی از اشتباهات جبران ناپذیری که بسیاری از ویزیتورهای جوان مرتکب می شوند، این است که جلوی مشتری محصول یا شرکت خود را زیر سؤال می برند. اگر شما با مدیر خود مشکلی دارید، اگر حقوق پایینی دریافت می کنید، اگر پورسانتی که می گیرید برای تان راضی کننده نیست، اگر پورسانت تان دیر به شما پرداخت می شود، هیچ کدام از این مسائل نباید باعث شود که جلوی مشتری از محصول یا شرکت خود بدگویی کنید.
زمانی که مشتری ببیند شما به کاری که می کنید، اعتقادی ندارید، نه محصول فعلی شما را می خرد و نه زمانی که به شرکت دیگری بروید از شما خرید خواهد کرد. فروشندگان حرفه ای مشکلات شخصی و کاری خود را در مذاکره با مشتری مطرح نمی کنند.

مقاله پیشنهادی:   چگونه مشتریانی را که خواهان قیمت پایین تری هستند حفظ کنیم

 

۴- بدون اجازهی مشتری به محصول او دست نزنید و پشت دخل نروید.

یکی از رفتارهایی که در میان فروشندگان حرفه ای به چشم می خورد این است که بدون اجازهی مشتری دست به محصول او نمی زنند. این نکته در مورد ویزیتورها و فروشندگانی که با محصولات خوراکی سر و کار دارند، بیشتر اهمیت دارد.

متأسفانه ویزیتورهای جوان هنگامی که در حال صحبت کردن با مشتری هستند، به محصول او ناخنک می زنند. این کار حس خوبی در مشتری ایجاد نمی کند و احتمال خریدهای بعدی او را کاهش می دهد.

همچنین سعی کنید بدون اجازه ی مشتری پشت دخل او نروید. خیلی از فروشگاه داران دوست دارند با شما نیز مانند دیگر مشتریان خود برخورد کنند و رفتن شما به پشت دخل مانند این است که وارد حریم خصوصی مشتری شده اید. هیچ کس دوست ندارد حریم خصوصی خود را با فرد دیگری تقسیم کند.

 

هر چقدر شما حرفه ای تر رفتار کنید، بهتر می توانید مشتری خود را متقاعد سازید که کار کردن با شما بهترین انتخاب است. فروش، آسان است اگر اصول آن را به درستی رعایت کنید.

 

 

عنوان: چهار روش برای اینکه متخصص جلوه کنید درحالی که تازه شروع به فروشندگی کرده اید
منبع: ماهنامه بازاریاب بازارساز

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *