چگونه فروش موفقی داشته باشیم

ما همواره در حال فروش محصولی هستیم. این محصول می تواند تولید کارخانه ها و بنگاه ها و یا ذهن و استعدادهایمان باشد. در نتیجه همه ی ما برای فروش بهتر نیاز به آموزش داریم. در این مقاله با عنوان ” چگونه فروش موفقی داشته باشیم ” با وبسایت آموزش بازاریابی و فروش TheMarketing.ir همراه باشید.

بازاریابی و فروش محصول به اندازه ی تولید محصولات و خدمات و گاهی بیشتر از آن اهمیت دارد. پیدا کردن مشتری برای محصول دارای پیچیدگی هایی است که فروشندگان کار کشته معمولا بخوبی از پس آن بر می آیند و سهم بزرگی از بازار را در دست می گیرند. ما خواهان آن هستیم که در هنگام فروش همه چیز عالی و به بهترین نحو پیش رود و از آن مهمتر، می خواهیم پاسخ مشتری مثبت باشد. این نکات را هنگام فروش مد نظر قرار دهید تا شانس موفقیت شما افزایش یابد:

 

۱- ظاهری آراسته و مرتب و مناسب داشته باشید

مشتری، اولین احساس در مورد محصول را در اولین برخورد با فروشنده ی آن بدست می آورد. لذا پوشیدن لباس مناسب و مطابق با عرف که مشتری احساس کند محصول با ارزش است، از اهمیت بالایی برخوردار است.

 

۲- مطمئن شوید که مشتری مناسبی را برای فروش محصول بر گزیده اید

باید انرژی و هزینه هایتان را محدود به مشتریان بالقوه ی موجود در بازار کنید و تمرکز خود را بر روی مشتریان احتمالی بگذارید.

 

۳- مسلط بر ویژگیهای محصولات یا خدمات خود باشید

ابتدا باید فروشنده، محصولات و خدمات خود را بخوبی بشناسد و ویژگیها و نقاط مثبت آنها را بخاطر بسپارد. نداشتن توانایی پاسخ دهی به سؤالات و مسائل مشتری یکی از موانع فروش است. لذا با جزئیات محصول بخوبی آشنایی داشته باشید.

مقاله پیشنهادی:   پنج ویژگی که ویزیتورها باید برای موفقیت داشته باشند

 

۴- اجتماعی باشید

فروشنده باید خود را برای رویارویی با هر نوع مشتری آماده کند. زیرا مشتریان دارای ویژگیهای رفتاری مختلفی هستند، مانند مشتریان پولی، احساسی، منطقی، چانه زن، کمال طلب و ..
لذا برخورد با هر مشتری دارای روشهای مخصوص به خود است که فروشنده باید با آنها آشنایی داشته باشد.

 

۵- به چیزی که عرضه می کنید، اعتماد داشته باشید

مشتریان در مواجهه با شک و تردید فروشنده نسبت به محصول خود، دچار شبهه و احساسات منفی می شوند. اطمینان و اعتماد فروشنده نسبت به محصولش می تواند محرک فروشنده باشد و در او شور و هیجان برای معرفی محصول به مشتری ایجاد کند.

 

۶- پیشنهاد خود را از حفظ نکنید

فروشنده باید دنبال رفع نیازهای مشتری باشد و روی آنها تمرکز کند، نه شمردن هر ویژگی محصول و خدمت که گاهی مشتری در آن لحظه، احساس نیازی به آن ویژگی نمی کند. مشتری نیاز دارد تا سؤالهای خود را بپرسد. سؤالهای مشتری بهترین منبع برای شناسایی ویژگیهای رفتاری و نیازهای او می باشند.
نیازهای مشتری را پرسیدن و یا یادآوری نیازهایش، به او این حس را القاء می کند که هدف، رفع نیازهایش است. فروشنده ی موفق، مشاور مشتری است نه فروشنده ی محصول به هر طریقی

 

۷- همواره صادق باشید

دروغ گفتن در مورد ویژگیهای محصول و پنهان کردن جنبه های منفی آن، نمی تواند وفاداری مشتریان را به همراه داشته باشد. بیان خصوصیات منفی و مثبت محصول و تمرکز بیشتر روی جنبه های مثبت و بزرگنمایی آنها می تواند اعتماد مشتری را جلب کند.

مقاله پیشنهادی:   ایده هایی برای بازاریابی رستوران ها

 

۸- انتظار همه نوع پیشامدی را داشته باشید

اگر پاسخ مشتری منفی بود، مأیوس نشوید. همواره احتمال آنکه مشتری «نه» بگوید وجود دارد. اما دلسرد نشوید. با او صحبت کنید و علت عدم خرید وی را جویا شوید. وی ممکن است تنها به زمان بیشتری برای فکر کردن نیاز داشته باشد. در واقع جواب «نه» مشتری بعضی وقتها به معنی “اکنون نه” است. در نتیجه پل ارتباطی با مشتری نباید خراب شود.

 

 

عنوان: چگونه فروش موفقی داشته باشیم
منبع: ماهنامه بازاریاب بازارساز

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *