ایده هایی برای بازاریابی رستوران ها

بازاریابی برای رستوران، مجموعه اقداماتی را شامل می شود که برای جذب مشتریان جدید و حفظ مشتریان فعلی یک رستوران صورت می گیرد. امروزه رستوران داری از یک حرفه ی سنتی فاصله گرفته و برندهای مختلف سعی می کنند با بازاریابی و تبلیغات مؤثر، مشتریان بیشتری را به درون رستوران خود بیاورند. فعالیتهای بازاریابی برای رستوران با توجه به نوع، اندازه و طراحی آن متفاوت خواهد بود. بسیاری از اقدامات بازاریابی که در رستورانهای مدرن جهان انجام می شوند در حقیقت ایده های ساده و کم هزینه ای هستند که توانسته اند از مسیر درستی با مشتری ارتباط برقرار کنند. بعنوان مثال، مراسم امتحان کردن غذاهای جدید می تواند تأثیر مثبتی در جذب مشتری داشته باشد. در ادامه برخی از اقدامات تأثیر گذار در بازاریابی برای رستوران را بررسی می کنیم.
در این مقاله با عنوان ” ایده هایی برای بازاریابی رستوران ها ” با وبسایت آموزش بازاریابی و فروش TheMarketing.ir همراه باشید.

 

۱- ساعت شادی

یکی از اقداماتی که برای ترویج (promotion) رستوران می توان انجام داد، برپایی ساعت شادی است. در این شیوه، غذاها و نوشیدنیها با تخفیف ویژه در روز و ساعت خاصی ارائه می شوند. عمدتا این برنامه در ساعات ۵ تا ۷ بعد از ظهر برگزار می شود چرا که هدف آن جذب مشتریانی است که در حال بازگشت از محل کار خود هستند.

 

۲-  دو به جای یک

این شیوه همواره تأثیر گذار بوده است. مشتریان عاشق این هستند که با پول یک غذا دو غذا دریافت کنند. برای این کار می توانید از غذاهای نه چندان گران قیمت استفاده کنید تا از لحاظ مالی نیز برایتان توجیه پذیر باشد.

مقاله پیشنهادی:   رازهای چیدمان محصولات در فروشگاه

 

۳- ایام خاص

تعداد زیاد تعطیلات در کشور ما می تواند فرصت خوبی برای رستورانها باشد. صاحبان رستورانها می توانند در تعطیلات و مناسبتهای ویژه منوی ویژه ای داشته باشند و غذاهای خاص و جدیدی را به مشتریان خود ارائه دهند.

 

۴- منوی موضوعی

در فواصل مشخص مانند هر هفته، هر ماه یا هر فصل غذاهای خاصی مانند غذای ایتالیایی، غذای آسیایی، غذای عربی، غذای محلی و غذای خانگی طبخ و سرو کنید.

 

۵- فعالیتهای خیرخواهانه

رستورانها می توانند با مؤسسات و سازمانهای خیریه همکاری کنند. همکاری با اینگونه مؤسسات می تواند تأثیر بسیار خوبی روی ذهنیت مشتریان داشته باشد. بعنوان مثال، می توانید اعلام کنید که بخشی از هزینه ی غذا در روز یا شب خاصی صرف امور خیریه خواهد شد و برای این کار بلیت هایی تهیه کنید که توسط نماینده ی سازمان مورد نظر در محل رستوران به فروش برسد و هزینه ی آن از قیمت غذا کسر شود.

 

۶- تماشای مسابقات ورزشی

رویدادهای ورزشی مانند جام جهانی و رقابتهای المپیک نیز فرصت با ارزشی برای بازاریابی رستورانها هستند. می توانید از قبل اعلام کنید که ورزش دوستان می توانند یک مسابقه ی ورزشی را در رستوران شما تماشا کنند و به طرفداران تیم برنده غذا یا نوشیدنی رایگان داده خواهد شد. حتی می توانید غذاهای خاصی را در این روزها طبخ کنید.

 

۷- استفاده از رومیزی

امروزه بسیاری از رستورانها از رومیزیهای یکبار مصرف استفاده می کنند. باید توجه داشته باشید که رومیزی فرصت مناسبی برای تبلیغات و بازاریابی است. می توانید غذاها و نوشیدنیهایی را که ارائه می کنید، روی رومیزی تبلیغ کنید. همچنین می توانید برای تبلیغات برندهای مختلف روی رومیزی با آنها قرارداد ببندید.

مقاله پیشنهادی:   حکایت متفاوت باشید

 

۸- تخته سیاه یا تخته سفید

می توانید غذاهای ویژهی هر روز با اتفاقات ویژهی رستوران خود را روی یک تخته سیاه یا تخته سفید با خطی خوش بنوسید. با این کار در مصرف کاغذ نیز صرفه جویی می کنید.

 

۹- پیک

پیکهایی که برای رستوران شما کار می کنند، می توانند نقش مهمی در فرایند بازاریابی و تبلیغات شما داشته باشند. به آنها آموزش دهید که زمان تحویل، غذاهای ویژه و اتفاقات خاص رستوران شما را توضیح دهند؛ البته در صورت تمایل مشتری.

 

۱۰- سمپلینگ

از پرسنل خود بخواهید که لباس شیک و مرتب بپوشند و در طول روز برخی از غذاها را بطور رایگان به مردم تعارف کنند و از آنها دعوت کنند تا بعد از انجام کار یا خرید خود برای صرف غذا به رستوران شما بیایند.

 

۱۱- جمع آوری اطلاعات از مشتریان

کارتهای شیکی تهیه کنید و از مشتریان خود بخواهید در صورت تمایل نام و نام خانوادگی، آدرس ایمیل و تاریخ تولد خود را ثبت کنند. بعنوان مثال، می توانید دو یا سه هفته قبل از تولد یک مشتری برای او ایمیل ارسال کنید و کارت غذای رایگان یا بن تخفیف به او هدیه دهید. با این کار به مشتری خود نشان داده اید که برای او و لحظات شاد زندگی اش اهمیت قائل هستید. علاوه بر این، از آنجا که مشتری شما مطمئنا با اعضای خانواده یا دوستانش به رستورانتان می آید، این تکنیک باعث افزایش فروش شما نیز خواهد شد.

 

۱۲- ثبت خاطرات

مسابقه ای برگزار کنید و در قالب آن از مشتریان بخواهید که بهترین خاطراتی را که در رستوران شما داشته اند، ثبت کنند و به بهترین عکسها و فیلمها جایزه بدهید.

مقاله پیشنهادی:   نکاتی برای ارائه ی بهتر محصولات به مشتریان

 

 

عنوان: ایده هایی برای بازاریابی رستوران ها
منبع: ماهنامه بازاریاب بازارساز

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *