ایده هایی برای افزایش فروش در هایپرمارکت ها

دنیای خرده فروشی دنیایی به شدت شلوغ است و همه ی رقبا در پی آن هستند تا مشتریان بیشتری به دست آورند. در واقع همه ی فروشگاه ها دوست دارند که مشتریان یکدیگر را بقاپند. در اینجا ایده هایی را که به راحتی قابل اجرا هستند و باعث افزایش فروش شما و رضایت مشتری می شوند، با هم مرور می کنیم. در این مقاله با عنوان ” ایده هایی برای افزایش فروش در هایپرمارکت ها ” با وبسایت آموزش بازاریابی و فروش TheMarketing.ir همراه باشید.

 

۱- ده ثانیه ی اول مشتریان در داخل فروشگاه کل خرید آنها را تحت تأثیر قرار می دهد. اولین برداشت مشتری از شما و فروشگاه تان چگونه است؟ آن را به صورت روزانه بررسی کنید.

۲- تابلو اعلاناتی را نزدیک به منطقه ی استراتژیک فروشگاه خود (۱ تا ۴ متری درب ورودی) نصب کنید و نقشه ای از محل قرار گیری کالاهای مختلف، فهرستی از کالاهای تخفیف دار، رویدادهای خاص، و دیگر اطلاعات مهم را روی آن ذکر کنید. بعد از مدتی مشتریان عادت می کنند که در بدو ورود به سراغ این تابلو بروند.

۳- مطالعات نشان میدهد هنگامی که مشتریان در فروشگاه با چرخ دستی خرید می کنند ۲۵ درصد پول بیشتری خرج می کنند و به طور متوسط ۱۵ دقیقه بیشتر در فروشگاه می مانند. حتی اگر فروشگاه تان کوچک است نیز می توانید به مشتریان سبد خرید ارائه دهید.

۴- چرخ دستی ها را در نقاط کلیدی و استراتژیک فروشگاه قرار دهید و به همکاران تان آموزش دهید زمانی که دست مشتری پر از جنس و کالا شد و احتمال این وجود داشت که به این دلیل خرید بیشتری نکنند به آنها چرخ دستی ارائه کنند.

مقاله پیشنهادی:   چگونه فروش موفقی داشته باشیم

۵- دیوار پشت صندوق فضای اصلی فروش شما است. از آن برای نمایش محصولات جدید، محصولات دارای تخفیف و پیشنهادات ویژه استفاده کنید.

۶- استفاده از علائم و نشانه ها باید با به صورت حرفه ای انجام شود. زبان علائم باید مثبت باشد، مثلا: “ارجاع و تعویض های شما را با کمال میل طی مدت ….. روز پذیراییم.”

۷- به کارکنان تان تأکید کنید که در پشت صندوق به گپ و گفت مشغول نشوند مگر اینکه در حال کمک به یک مشتری باشند.

۸- کالاهایی را که مشتریان اغلب در همه ی خریدهای خود خریداری می کنند در پشت صندوق ها داشته باشید تا اگر خریداری گفت “… را فراموش کردم، اشکالی ندارد دفعه ی بعد آن را می خرم”، صندوقدار بتواند به سرعت آن را به او تحویل دهد.

۹- زمانی که مشتریان نیاز به خرید دارند فروشگاه شما باید باز باشد؛ یعنی قبل و بعد از ساعات کاری و روزهای تعطیل.

۱۰- تصمیم بگیرید که چگونه می خواهید به تلفن پاسخ داده شود و سپس آن را به همه ی کارکنان اعلام کنید. گوشی تلفن باید ظرف سه زنگ پاسخ داده شود و مشتری حداکثر ۴۵ ثانیه منتظر بماند.

۱۱- برای هر قسمت مسئولی را مشخص کنید. کار این فرد اطمینان از پر بودن قفسه ها، بهینه سازی فضای قفسه ها و اطمینان از اینکه محصولات پرفروش در جای مناسبی قرار گرفته اند، می باشد.

۱۲- انبار خود را کنترل کنید. مطمئن شوید محصولی را که می خواهید سفارش دهید در انبار ندارید.

۱۳- فهرستی از محصولاتی را که باید همیشه موجود باشند تهیه کنید تا مسئولان هر قسمت این فهرست را به صورت روزانه بررسی کنند و در صورت لزوم دوباره سفارش دهند.

مقاله پیشنهادی:   اصطلاحات بازاریابی - بخش چهارم

۱۴- بررسی ۳۶۰ درجه ای فروشگاه تان را هر روز انجام دهید. از درب ورودی شروع کنید و تمام فروشگاه – همه ی راهروها، گوشه ها، سرویس های بهداشتی و … را چک کنید. به کارهایی که باید قبل از باز شدن فروشگاه انجام دهید، توجه داشته باشید.

۱۵- آیا ویترین شما باعث افزایش فروش تان می شود؟ ویترین فروشگاه باید هر ماه تغییر کند.

۱۶- برای کارکنان تان سهمیهی فروش روزانه مشخص کنید. این سهمیه یک هدف مکتوب نیست اما اگر کارکنان بدانند چه انتظاری از آنها می رود عملکرد بهتری خواهند داشت.

۱۷- به سؤالات مشتریان واکنش نشان ندهید، به آنها پاسخ دهید. هنگامی که واکنش نشان میدهید تمایل به ارائه ی یک پاسخ کوتاه و بدون تمرکز دارید. اما هنگامی که به یک مشتری پاسخ می دهید، به چشمان او نگاه می کنید و با او گفتگو می کنید.

۱۸- مگر در مواردی که مشتری به کمک فوری نیاز دارد،هرگز از او نپرسید “آیا کمکی از دست من برمی آید؟”

۱۹- هر ماه از کارکنان و همکاران بخواهید تا سه کاری را که می توان برای فراتر رفتن از انتظارات مشتری انجام داد، بنویسند و پیشنهادات آنها را عملی کنید.

۲۰- زمانی که کارکنان کار خوبی انجام می دهند به آنها پاداش بدهید. برنامه هایی مانند کارمند برگزیده ی هفته داشته باشید.

 

 

عنوان: ایده هایی برای افزایش فروش در هایپرمارکت ها
منبع: ماهنامه بازاریاب بازارساز

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *