هوشمندی یک مدیر قدیمی

دنیای کسب و کار مملو از دانستنی های جذاب است که علاوه بر جنبه ی افزایش اطلاعات، می توانند نکته های آموزنده ی فراوانی برای صاحبان کسب و کار، مدیران، بازاریابان و ویزیتورها داشته باشند. در این مقاله با عنوان ” هوشمندی یک مدیر قدیمی ” با وبسایت آموزش بازاریابی و فروش TheMarketing.ir همراه باشید.

گفته می شود که آقای خسروشاهی، مؤسس و مدیر عامل شرکت مینو، هر روز حدود یک ربع تا نیم ساعت برای قدم زدن به پارکی که در نزدیکی این شرکت قرار داشت میرفت و سپس به شرکت باز می گشت. در شرکت مینو رسم بر این بوده که مدیران بخش های مختلف هر هفته جلسه ای با آقای خسروشاهی داشته باشند و درباره ی میزان فروش آن هفته گزارشی به او ارائه دهند.

در یکی از این هفته ها فروش مینو کاهش شدیدی پیدا می کند و مدیران این شرکت که نمی خواسته اند آقای خسروشاهی را از این بابت ناراحت کنند، قرار می گذارند در جلسه به افت فروش اشاره نکنند تا خودشان مشکل را ریشه یابی و کاهش فروش را جبران کنند.
زمانی که جلسه شروع می شود، آقای خسروشاهی به مدیران مینو می گوید که گویا فروش این هفته کم شده است. مدیران که از این گفته متعجب می شوند از او می پرسند که چه کسی به او اطلاع داده که فروش کم شده است. آقای خسروشاهی پاسخ می دهد که کسی به او چیزی نگفته است.

او ادامه می دهد که روزها که برای قدم زدن به بیرون از شرکت می روم، به سطل زباله ای که جلوی دکه ی روزنامه فروشی قرار دارد، نگاه می کنم و پوست پفک های مینو را می بینم. این هفته متوجه شدم که تعداد پوست های پفک مینو کم شده است و احتمال دادم که فروش شرکت پایین آمده است.

مقاله پیشنهادی:   نام نوکیا از نام یک رودخانه گرفته شده است

 

 

عنوان: هوشمندی یک مدیر قدیمی
منبع: ماهنامه بازاریاب بازارساز

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *