حکایات بازاریابی – انشاالله فروش خوبی داشته باشید

خواندن و شنیدن حکایت ها و داستان های کهن همیشه از جذابیت خاصی برخوردار است. حکایت ها آنقدر تأثیرگذار هستند که گاه مدت ها پس از اینکه حکایتی را شنیده ایم، به خوبی می توانیم نکات آموزنده ی آن را به خاطر بیاوریم و برای دیگران تعریف کنیم. سعدی شیرازی درباره ی تأثیرگذاری حکایت هایش می گوید:

” سخن های سعدی مثال است و پند / بکار آیدت گر شوی کاربند “

اگر بتوانیم نکات بازاریابی و فروش را نیز در قالب یک حکایت بخوانیم، مطمئنا می توانیم آنها را در مواقع نیاز به راحتی به یاد آوریم و از نکات شان برای رشد فروش مان استفاده کنیم. در این مقاله با عنوان ” حکایات بازاریابی – انشاالله فروش خوبی داشته باشید ” با وبسایت آموزش بازاریابی و فروش TheMarketing.ir همراه باشید.

می گویند روزی همسر ملانصرالدین از او پرسید که فردا می خواهی چکار کنی. ملا جواب داد که اگر هوا آفتابی باشد برای رسیدگی به محصولات به مزرعه می روم ولی اگر هوا بارانی باشد، به کوهستان می روم و چوب جمع می کنم. همسرش در پاسخ گفت: بگو انشاالله. ملا گفت که دیگر چرا بگویم انشاالله، فردا یا هوا بارانی است یا آفتابی.

فردای آن روز زمانی که ملا از خانه خارج شد عده ای راهزن به جان او افتادند و حسابی کتکش زدند. ملای بخت برگشته که نه توان رفتن به مزرعه و نه به کوهستان را داشت، مجبور شد به خانه بازگردد. زمانی که ملا در خانه را زد، همسرش پرسید: کیست؟ و ملا جواب داد: انشاالله من هستم.

در حرفه ی فروش و بازاریابی، حتی حرفه ای ترین های بازار هم نمی توانند پیش بینی کاملا دقیقی از آینده ی بازار داشته باشند. شرایط بازار هیچ وقت قطعی نیست و یک حادثه که فرسنگها آن طرف تر اتفاق می افتد، شرایط بازار را کاملا تغییر می دهد. به همین دلیل است که یک فروشنده باید همیشه آماده باشد، همیشه اطلاعات به روز داشته باشد، همیشه مطالعه کند و خلاصه همیشه بازار را مثل کف دستش بشناسد. ما باید از گذشته درس بگیریم ولی نباید خودمان را محدود به آن کنیم. اگر برای هر شرایطی آماده باشید می توانید مطمئن باشید که انشاالله فروش خوبی خواهید داشت.

 

مقاله پیشنهادی:   اصطلاحات بازاریابی – بخش پنجم

 

عنوان: حکایات بازاریابی – انشاالله فروش خوبی داشته باشید
منبع: ماهنامه بازاریاب بازارساز

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *