اصطلاحات بازاریابی – بخش دوم

در این مقاله با عنوان ” اصطلاحات بازاریابی – بخش دوم ” با وبسایت آموزش بازاریابی و فروش TheMarketing.ir همراه باشید.

 

معنی اصطلاح
به فرایند گرفتن کالا از تأمین کننده و رساندن آن به دست کاربر گفته میشود. پخش شامل مدیریت کانالهای توزیع و مدیریت توزیع فیزیکی می شود. distribution
به عمل جلب توجه عمومی به یک محصول یا کسب و کار بوسیله ی کانالهای ارتباطی گوناگون مانند روزنامه ها و مجلات، بروشور و تبلیغات تلویزیونی که برای آن پول پرداخت شده باشد، گفته می شود. advertising
بیشتر در بازاریابی و فروش تلفنی کاربرد دارد. منظور از تماس سرد، تماس گرفتن با افراد با شرکتهایی است که قرار است برای اولین بار از شرکت خاصی خریدی داشته باشند و تاکنون علاقه ای به محصولات و خدمات آن نشان نداده اند. cold calling
یکی از بخشهای مهم در چرخه ی فروش است. در این مرحله فروشنده از مشتری می خواهد که قرارداد را امضا کند. روشهای مختلفی برای خاتمه ی فروش وجود دارد. برای مثال کوپر چهار روش خاتمه را بدین شکل طبقه بندی کرده است: خاتمه ی جایگزین (Alternative closing)، خاتمه ی مستقیم (Direct closing)، خاتمه ی محتاطانه (Cautious closing) و خاتمه ی فرضی (Assumption closing) closing the sale
روشی غیر کلامی برای برقراری ارتباط است که شامل نحوه ی نشستن و ایستادن، حالات چهره و حرکات دستها و چشمها می شود. زبان بدن در مذاکره با مشتری کاربرد بسیار زیادی دارد. Body language
انتقال اطلاعات دربارهی محصول یا خدمت توسط فروشنده به مشتری با هدف متقاعد کردن او برای خرید. face – to – face sales
در این روش فروش، فروشنده (ویزیتور) سراغ مشتری می رود و با استفاده از نمونه ی محصول، بروشور و … از او سفارش می گیرد و پس از آن، ماشین توزیع کالا را به مشتری تحویل می دهد. فروش سرد
فرایندی گفتگو محور که در مورد یک موضوع مشخص به منظور حل یک اختلاف با رسیدن به منافع مشترک بین دو یا چند گروه انجام می پذیرد، به شرط آنکه رضایت طرفین را تأمین کند. فروش گرم

 

مقاله پیشنهادی:   اصطلاحات بازاریابی – بخش پنجم

 

عنوان: اصطلاحات بازاریابی – بخش دوم
منبع: ماهنامه بازاریاب بازارساز

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *