اصطلاحات بازاریابی – بخش سوم

در این مقاله با عنوان ” اصطلاحات بازاریابی – بخش سوم ” با وبسایت آموزش بازاریابی و فروش TheMarketing.ir همراه باشید.

 

 

معنی اصطلاح
مرحله ی ارائه در چرخه ی فروش پس از شناسایی نیاز و مشکل مشتری بالقوه توسط فروشنده صورت می گیرد. در این مرحله لازم است که فروشنده، مزایای محصول یا خدمت خود را به مشتری معرفی کند. هدف از ارائه ی فروش، آگهی دادن به مشتری و کسب رضایت او برای خرید کالا است. ارائه ی فروش (sales presentation)
چالش یا مخالفتی که مشتری نسبت به شرکت، محصول یا خدمت آن دارد. اعتراض مشتری می تواند در هر مرحله از فرایند فروش رخ دهد پس فروشنده باید همیشه برای مواجهه با آن آماده باشد. روش های مختلفی برای غلبه بر اعتراض مشتری بیان شده است که هر کدام مزایا و معایب خود را دارد و بسته به نوع اعتراض مشتری و شرایط می تواند مورد استفاده قرار گیرد. اعتراض (objection)
بازاریابی مستقیم به توزیع مستقیم یا ترویج مستقیم اشاره دارد. در توزیع مستقیم یک شرکت مستقیم و بدون واسطه با مصرف کننده ی نهایی سر و کار دارد. در ترویج مستقیم، شرکت مستقیما با مخاطبان خود ارتباط برقرار می کند که این کار شامل ارسال ایمیل، استفاده از اینترنت، فروش حضوری، فروش تلفنی و … می شود. بازاریابی مستقیم (direct marketing)
یک فروشگاه و بخشی از زنجیرهی تأمین که مستقیما به مصرف کننده می فروشد. خرده فروش (retailer)
بازاریابی برای محصول یا خدمت که از طریق تلفن صورت می گیرد. بازاریابی تلفنی شامل فروش، تحقیقات و اکرام مشتری است. بازاریابی تلفنی (telemarketing)
به آن کالای پر مصرف نیز گفته می شود. شکل کامل عبارت انگلیسی آن (Fast – Moving Consumer Goods) است و منظور از آن محصولاتی با قیمت پایین، گردش سریع و معمولا چرخه ی حیات کوتاه مانند محصولات غذایی بسته بندی شده و شوینده ها می باشد. کالای تند گردش (FMCG)
یک نشانه ی تصویری که نماینده ی شرکت با برند است. لوگو معمولا شامل یک تصویر و یک یا چند واژه می شود که با یکدیگر ارتباط دارند. لوگو (logo)
شخص یا شرکتی که محصول یا خدمت را می خرد. مشترى الزاما مصرف کننده ی نهایی نیست بلکه فرد یا سازمانی است که کالا را سفارش می دهد یا می خرد. مشتری (customer)
شخصی که از محصول یا خدمت استفاده می کند که این شخص ممکن است خریدار نباشد). برای مثال مادری که برای فرزندش بیسکویت می خرد، مشتری (خریدار) است و فرزند او مصرف کننده ی محصول است. مصرف کننده (consumer)

 

مقاله پیشنهادی:   کارهایی که فروشندگان موفق قبل از صبحانه انجام می دهند

 

عنوان: اصطلاحات بازاریابی – بخش سوم
منبع: ماهنامه بازاریاب بازارساز

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *