نصیحتهای مادرانه که باعث رشد فروشتان میشود

همه ی ما نصیحتهای مادرانمان در دوران کودکی را به یاد می آوریم. در آن زمان متوجه نمی شدیم که نصیحتهای آنها در راستای رشد مهارتهای فردی ما است و به اصطلاح گوشمان از این گونه نصیحتها پر بود. ولی اکنون می توانیم همان توصیه های همیشگی مادرها را در جهت رشد فروشمان به کار بگیریم. در این مقاله با عنوان ” نصیحتهای مادرانه که باعث رشد فروشتان میشود ” با وبسایت آموزش بازاریابی و فروش TheMarketing.ir همراه باشید.

دنیای بازاریابی و فروش هر روز در حال پیچیده تر شدن است و قواعد جدیدی به آن اضافه می شود. با این حال اگر اندکی درباره ی تحولات این حوزه فکر کنیم، می بینیم که بسیاری از اصول آن در حقیقت نکات ساده ای هستند که بارها و بارها از افراد مختلف شنیده ایم. برای نمونه اگر برخی از نصیحتهای مادران خود در دوران کودکیمان را به یاد بیاوریم، متوجه می شویم که می توانیم از آنها برای بالابردن فروشمان استفاده کنیم.

 

۱- صاف بایست

داشتن اعتماد به نفس در زمان دیدار با مشتریان، مذاکره با تأمین کنندگان و یا مصاحبه با کارفرما بسیار مهم است. تماس چشمی، ظاهر خوب و صدایی رسا (بدون من من کردن ) باعث می شود طرف مذاکره به شما اعتماد کرده و شما را شخصی قابل اعتماد و ریسک پذیر تصور کند.

 

۲- اتاقت را تمیز کن

نظم و ترتیب دادن به آشفتگی زمان بر است. اگر فروشنده سیستم خاصی برای سازماندهی فایل های کامپیوتری، ردیابی وظایف و مدیریت برنامه های بلندمدت نداشته باشد، ممکن است در نهایت استرس کار بر عملکرد وی تأثیر بگذارد و مجبور شود بیشتر کار کند. فروشندگان وظایف بسیاری را بعهده دارند و ممکن است هر چند وقت یک بار اتومبیل مسئولیت های خود را متوقف کرده و با تمرکز بر شرایط موجود، تغییر دنده دهند و بدنبال دلیل کاهش بهره وری باشند.

مقاله پیشنهادی:   پنج ویژگی که ویزیتورها باید برای موفقیت داشته باشند

 

۳- تلویزیون را خاموش کن و به رختخوابت برو

یک فروشنده باید کار آمد، تأثیر گذار و سالم باشد. اگر شما هم از آن دسته از افرادی هستید که تا آخرین سریال تلویزیون را نبینید به رختخواب نمی روید، باید بدانید که این کار تأثیر منفی روی کار شما می گذارد. پس تلویزیون را خاموش کنید و چشمانتان را ببندید، در غیر اینصورت باید خطر کاهش عملکرد شناختی و تضعیف هوشیاری در روز کاری بعد را قبول کنید.

 

۴- برو بیرون بازی کن

پشت میز جای کوتاهی برای دیدن بازار است. بیرون رفتن برای تنفس هوای تازه و ورزش، سطح خلاقیت شما را افزایش و استرس را کاهش داده و باعث می شود زمانی که به محل کار خود باز می گردید، فردی سازنده تر و مؤثرتر باشید. همچنین با حضور مداوم در بازار می توانید اطلاعات ارزشمندی را در اختیار بخش بازاریابی قرار دهید. این اطلاعات حتی می تواند روی استراتژیهای کلی شرکت نیز تأثیر بگذارد.

 

۵- تا وقتی کارهایت را انجام نداده ای، حق نداری از خانه بیرون بروی

هر فردی بعضی کارها را دوست دارد و از بعضی کارها هم بدش می آید. کارهایی را که از آنها نفرت دارید، در همان ابتدای روز کاریتان انجام دهید و سعی کنید این کار برای شما تبدیل به عادت شود.
بعد از ظهر، هنگامی که سطح تمرکز و توجه پایین می آید، نظم و انضباط کمتری برای انجام سایر کارهای باقیمانده لازم است.

 

۶- حوصله ات سر رفته است؟ یک کاری بکن که حوصله ات سر نرود

پاسخ مادرها به جمله ی «حوصله ام سر رفته است» این است: “فقط افراد کسل کننده حوصله شان سر می رود”. ممکن است با شنیدن این عبارت ناراحت شوید، ولی معمولا درست از آب در می آید. افرادی که حوصله شان از بازاریابی سر رفته و یا از تلاشهای تبلیغاتی خود خسته شده اند، باید به این نکته توجه کنند که ممکن است چشم انداز کاریشان هم کسل کننده شده باشد. خلاص شدن از این شرایط دشوار است. اما انجام این کار برای درگیر شدن مخاطب و جلب مشتری جدید بسیار مهم است.

مقاله پیشنهادی:   اصطلاحات بازاریابی - بخش سوم

 

۷- تشکر کن

به یاد داشته باشیم که باید همواره از مادرمان بخاطر تمامی نصیحاتهایش تشکر کنیم. هرچه باشد، هیچ وقت نمی دانیم که چه زمانی دوباره شانس دوباره شنیدن نصیحتهای او را خواهیم داشت.

 

 

عنوان: نصیحتهای مادرانه که باعث رشد فروشتان میشود
منبع: ماهنامه بازاریاب بازارساز

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *