توصیه هایی برای افزایش فروش محصولات مربوط به نوزادان و کودکان

اوضاع نامساعد اقتصادی و سختتر شدن شرایط زندگی باعث می شود که تقریبا فروش تمام محصولات و خدمات با افت مواجه شود. اما در این میان کالاهایی هستند که در هر شرایطی بازار خود را دارند و نوسانات اقتصادی تنها روی بزرگی و کوچکی بازار آنها تأثیر می گذارند. بنابراین اگر بدانیم در چنین بازارهایی چگونه رفتار کنیم، می توانیم حتی در اوضاع نه چندان مساعد اقتصادی، مشتریان خود را داشته باشیم و فروشمان را ثابت نگه داریم یا حتی افزایش دهیم. در این مقاله با عنوان ” توصیه هایی برای افزایش فروش محصولات مربوط به نوزادان و کودکان ” با وبسایت TheMarketing.ir همراه باشید.

یکی از بازارهایی که همیشه مشتریان خود را دارد، بازار لوازم مربوط به نوزادان و کودکان است. حتی در دوران رکود اقتصادی، والدین مجبور هستند که نیازهای اساسی کودکان و نوزادان را تأمین کنند، اما ممکن است هزینه ی کمتری صرف موارد غیر ضروری کنند. اگر می خواهید کسب و کاری در این زمینه راه بیندازید، تا زمان بهبود شرایط اقتصادی سراغ موارد غیرضروری و لوکس نروید. اگر در این زمینه فعال هستید اقلام لوکس چندانی ارائه ندهید.

زمانی که خانواده ها وضعیت اقتصادی چندان مطلوبی ندارند معمولا کتاب، بازی، و وسایل کمک آموزشی می خرند اما از اسباب بازیهای لوکس استقبال نمی کنند. این گروه از والدین با وجود داشتن مشکل مالی بیشتر می خواهند اقدامی مثبت در جهت رشد فکری و درسی کودکان خود بردارند تا اینکه تنوع اسباب بازیهای آنها را بیشتر کنند.

 

۱- چیزی بفروشید که مردم به آن نیاز دارند

در دوران رونق اقتصادی هدف والدین از خرید اسباب بازی دادن جایزه و پاداش به کودکان است اما در دوران رکود تلقی آنها در مورد چنین خریدهایی فداکاری برای فرزندان خود است. در شرایط نامساعد اقتصادی باید اسباب بازیهایی ارائه کنید که از منظر والدین برای رشد ذهنی و بهبود آینده ی کودک مناسب باشند زیرا در غیر این صورت در فروش آنها موفق نخواهید بود.

مقاله پیشنهادی:   چگونه از یک فروشنده ی خوب به یک فروشنده ی عالی تبدیل شویم

البته این وضعیت می تواند برای شما یک فرصت باشد زیرا در چنین شرایطی خانواده ها هزینه ی کمتری برای مسافرت، سینما و موزه صرف می کنند. برای پر کردن این خلا می توان بازیهایی را به بازار عرضه کرد که باعث شود اعضای خانواده ساعات بیشتری را کنار یکدیگر بگذرانند. همچنین بازیها می توانند اطلاعات و تجربیاتی از سایر فرهنگها و موضوعات در اختیار کودکان قرار دهند تا خلأ نرفتن به مسافرت، سینما و موزه جبران شود.

برای اینکه همواره و در هر شرایطی فروش خوبی داشته باشید، سراغ کالاها و خدماتی بروید که والدین وجود آنها را برای فرزندانشان ضروری می دانند. مواردی از قبیل پوشاک با کیفیت، بازیها، کتابها و وسایل کمک آموزشی برخی از مهمترین اقلام ضروری برای کودکان می باشند اگر چه در شرایط و زمانهای مختلف کالاهای متفاوتی فروش بهتری دارند. البته در مورد وسایل کمک آموزشی باید به این نکته توجه کرد که این وسایل معمولا مورد استقبال والدین طبقهی متوسط به بالا قرار می گیرند بنابراین ابتدا بازار هدف خود را در نظر بگیرید و سپس تصمیم بگیرید که این نوع کالاها را بفروشید یا نه. در مورد نوزادان نیز وسایلی از قبیل پوشک، لاستیکی، شیر خشک و .. اقلام ضروری محسوب می شوند و والدین چاره ای ندارند جز اینکه آنها را خریداری کنند.

 

۲- استاندارد طلایی خلق کنید و به آن پایبند باشید

ایجاد تخصص در یک حوزهی خاص و به روز شدن با روندهای جدید حائز اهمیت است اما اصلی که اهمیت بیشتری دارد این است که برای خود استانداردهای بالایی تعریف کنید و به مرور زمان محصولات با کیفیت تری را براساس این استاندارها تولید کنید. نکته ی مهم این است که بازار هدف خود را شناسایی کنید و استانداردهای متناسب با آن بازار را تعیین کنید. لازم نیست شما همه چیز برای همه کس را بفروشید.

مقاله پیشنهادی:   پنج ویژگی که ویزیتورها باید برای موفقیت داشته باشند

 

 

عنوان: توصیه هایی برای افزایش فروش محصولات مربوط به نوزادان و کودکان
منبع: ماهنامه بازاریاب بازارساز

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *