توصیه های فروش مختص افراد درون گرا

اگر من را در یک مهمانی ملاقات کنید، من حرف زیادی برای گفتن ندارم. اگر در اتوبوس و مترو کنارم بنشینید، در طول سفر حتی یک کلمه هم از من نخواهید شنید. من یک فرد درون گرا هستم. همه ی ما بسته به شرایطی که در آن هستیم ممکن است درون گرا و یا برون گرا باشیم. افراد زیادی هستند که مثلا زمانی که خود میزبان مهمانی هستند کاملا برون گرایند ولی زمانی که نقش مهمانی را دارند که کسی را نمی شناسد درون گرا هستند.
یا مثلا افرادی هستند که وقتی سخنگو یا یک مدرس هستند، یک فرد برون گرا می شوند تا اطلاعات را منتقل کنند اما زمانی که فقط در یک سمینار شرکت می کنند، شرایط کاملا متفاوت است. حالا چگونه می شود که ما در شرایط فروش، فردی برون گرا شویم زمانی که هیچ حس خوبی نسبت به آن شرایط نداریم؟ توصیه های زیر پاسخ این سؤال را می دهند. در این مقاله با عنوان ” توصیه های فروش مختص افراد درون گرا ” با وبسایت آموزش بازاریابی و فروش TheMarketing.ir همراه باشید.

 

۱- احساس خود را بروز دهید.

فروشنده ی علاقه مند به کارش، زمانی که در حال فروش کالایی است، می خواهد حس خویش را با تمام دنیا تقسیم کند، چون واقعا از این کار هیجان زده می شود. زمانی که حس خوبی نسبت به محصول و یا خدمتی که ارائه می دهید داشته باشید، دیگر آنقدر برای تان مهم نیست که دیگران شما را چطور می بینند و بیشتر هیجان شما برای ارائه ی محصول دیده میشود.

مقاله پیشنهادی:   چگونه فروش موفقی داشته باشیم

 

۲- هر روز یک کار را که از آن ترس دارید، انجام دهید.

خیلی مهم است که افراد درون گرا کارهایی را انجام دهند، که از محدوده ی امن شان خارج باشد. مهم نیست که مسئله بزرگ یا کوچک باشد. باید امکان مقابله با آن را فراهم کنید. مثلا در بیشتر موارد تنها کاری که باعث ترس فروشندگان درون گرا می شود، ملاقات با مشتریان است، پس دقیقا این کار باید اولین کاری باشد که هر روز آن را انجام می دهند تا بر ترس شان غلبه کنند. با رعایت این نکته، شجاعت و باور کردن کم کم به فروشنده تزریق می شود.

 

۳- در مقابل انتقادات مقاوم باشید.

در زندگی و کسب و کار و به ویژه در فروش موفق نخواهید اینکه به شما انتقاد شود. به دنبال مشتریانی باشید که از شما انتقاد می کنند و زمانی که این کار را کردند، آنقدر پیگیر باشید که رضایت آنها را جلب کنید. اگر محصول، شر کت و خودتان را باور داشته باشید انگیزه ی مقاومت کردن و ریسک پذیرفتن در برابر انتقادات را خواهید داشت.

 

۴- از کنار هر کسی که می گذرید، به او سلام دهید.

از کنار کسانی که آنها را می شناسید، بی اهمیت رد نشوید. خودتان را مجبور کنید که به چشمان آنها نگاه کنید و به آنها سلام دهید. این کار تأثیر شگفتی در فروش به ویژه فروش تلفنی خواهد داشت.

 

۵- مردم را به دقت نگاه کنید. آنها متفاوت هستند.

بعد از یک سری مکالمات فروش ناموفق، ممکن است همه ی مشتریان احتمالی را نادیده بگیرید و حس بدی نسبت به آنها داشته باشید، اما اگر لحظه ای فکر کنید، می بینید انسان ها چقدر با هم متفاوت هستند. این راه حل باعث می شود که شما فکر نکنید که همه مثل مشتری آخر شما رفتار می کنند.

مقاله پیشنهادی:   سه درس فروش از گری کاسپاروف

 

۶- خود را مجبور کنید که در اجتماع باشید.

از خانه و محل کار خود بیرون بیایید و با مردم در ارتباط باشید. وقتی برای ویزیت کردن به شهر یا محله ای می روید که قبلا آنجا نرفته اید، آنقدر رفتن به یک جا را تکرار کنید تا در آنجا احساس راحتی داشته باشید و افراد آنجا را بشناسید.

 

۷- مسئولیت صحبت کردن در جمع را به عهده بگیرید.

تنها راه برای گفتگوی راحت با مردم قرار گرفتن در جمع آنهاست. در هر جمعی که هستید، سعی کنید در بحث مشارکت داشته باشید. همچنین شرکت در دوره های آموزش فروش به شما کمک می کند که در کنار دیگر فروشندگان بتوانید صحبت کنید. در این دوره ها، فروشنده ها به گروه هایی تقسیم می شوند و شرایط فروش را با هم تمرین می کنند. بنابراین حضور در چنین کلاس هایی می تواند به برون گرایی شما در هنگام مذاکره با مشتری کمک کند.

 

۸- سر خود را شلوغ نگه دارید.

زمانی که مدام کاری برای انجام دادن دارید، حتی وقت آن را ندارید که احساس ناخوشایندی داشته باشید. برنامه ی کاری خود را طوری تقسیم کنید که همیشه کاری برای انجام دادن داشته باشید.

 

۹- صبح ها به اخبار گوش ندهید.

فروشندگان نیز مانند بسیاری از افراد دیگر عادت دارند صبح ها هنگام رفتن سر کار به اخبار گوش دهند. معمولا تعداد خبرهای بد و استرس زا در اخبار بیشتر از خبرهای خوب است و به همین دلیل گوش دادن به اخبار تنها استرس شما را افزایش می دهد. اگر با خودروی شخصی خود به محل کارتان می روید، به جای اخبار به یک موسیقی آرامش بخش گوش کنید تا با تمرکز و نشاط، فعالیت روزانه ی خود را شروع کنید.

مقاله پیشنهادی:   40 نکته کلیدی برای کارشناسان بازاریابی و فروش تلفنی

 

 

عنوان: توصیه های فروش مختص افراد درون گرا
منبع: ماهنامه بازاریاب بازارساز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *