کارت ویزیت تبلیغی ساده اما تاثیر گذار

یکی از اصلی ترین ارکان هر کسب و کاری داشتن یک کارت ویزیت تأثیر گذار است. کارت ویزیت علاوه بر اینکه یک تبلیغ ساده و معمولی به نظر می رسد، تأثیر مهمی روی مخاطبین شما می گذارد. انتخاب نوع درست کارت با توجه به نوع فعالیت و مخاطبین شما از نکات مهم در بازاریابی به شمار می رود.

استفاده از کارت ویزیت نامناسب شأن کاری شما را پایین آورده و تصویر خوبی را از شما در ذهن مخاطب به جای نمی گذارد.

به کارت های ویزیتی که از افراد مختلف گرفته اید، نگاه کنید. کارت هایی را که به نظرتان جالب هستند، جدا کنید. به نظر شما چه چیزی باعث شد که این کارت ها را از میان سایر کارت هایی که در اختیار داشتید، انتخاب کنید؟
در این مقاله با عنوان ” کارت ویزیت تبلیغی ساده اما تاثیر گذار ” چند راهکار ساده برای داشتن یک کارت ویزیت زیبا و تأثیر گذار را برای تان آورده ایم، با وبسایت آموزش بازاریابی و فروش TheMarketing.ir همراه باشید.

 

۱- از رنگ های زنده و چشمگیر استفاده کنید

اگر لوگوی شرکت کاملا سیاه و یا سفید است و یا حتی سایه ای از خاکستری دارد، بهتر است آن را با رنگی زنده تر ترکیب کنید تا مخاطب را جذب کند. از رنگهای مکمل استفاده کنید. سعی کنید از یک رنگ خاص در تمامی ابزارهای تبلیغاتی تان مانند کارت ویزیت، وبسایت، وبلاگ، کاتالوگ و … استفاده کنید؛ همچنین می توانید کارت ویزیت خود را با فرمتی یکسان در رنگ های مختلف طراحی کنید.

 

مقاله پیشنهادی:   سه درس فروش از گری کاسپاروف

۲- از خوانا بودن حروف کارت ویزیت مطمئن شوید

مطمئنا نمی خواهید مشتریان برای خواندن نام و یا شماره تلفن و آدرس، چشمانشان را گرد کنند تا شاید بتوانند اطلاعات روی کارت را بخوانند. به فونت و سایز حروف روی کارت ویزیت توجه کنید. اطلاعات مهم تر مانند اسم را بزرگتر و یا پررنگ تر چاپ کنید.

 

۳- از کارت براق استفاده کنید

یکی از کارت های مورد علاقه ی اهالی کسب و کار، کارت های براق است. دلیلش هم این است که لمس آن احساس خوبی را | به مخاطب میدهد.

از ویژگی ” UV موضعی” که یک لایه ی براق و برجسته و کمی بالاتر از سطح معمولی و مات کارت است و در مکان های تعیین شده بر روی کارت قرار می گیرد، استفاده کنید. با این ویژگی می توانید نرمی و صافی سطح براق را زیر انگشتان خود احساس کنید.

 

۴- اطلاعات مهم کارت را برجسته کنید

برجسته سازی یکی دیگر از راههای جلب توجه است. هیچ چیز نمی تواند توجه مخاطب را مانند حروف برجسته ی روی کارت جلب کند.

بهتر است برای انجام این کار لوگو و یا اسم برندتان را بزرگ تر از سایر اطلاعات چاپ کنید.

 

۵- در انتخاب جنس کاغذ دقت کنید

کیفیت کاغذ تأثیر بسیار زیادی در ظاهر کارت ویزیت دارد. ضخامت و وزن کارت به سلیقه ی شما بستگی دارد. کارت کتان از جمله کارت های پرطرفدار و مقرون به صرفه به شمار می رود. با انتخاب این نوع کاغذ، علاوه بر اینکه ظاهری زیبا به کارت خود می بخشید که چشم هر بیننده ای را به خود جلب می کند، در هزینه های خود نیز صرفه جویی کرده اید.

توجه داشته باشید که انتخاب جنس نوع فعالیت تان هم بستگی دارد.

 

مقاله پیشنهادی:   فروش در آینده به چه شکلی خواهد بود

۶- با توجه به نوع کسب و کار، جنس کارت ویزیت را انتخاب کنید

می توانید با توجه به نوع فعالیت تان از جنسی به غیر از کاغذ برای کارت ویزیت استفاده کنید که دوام و ماندگاری بیشتری نیز نسبت به کاغذ دارد.

و برای این کار از قدرت تخیل و خلاقیت خود استفاده کنید. می توانید از هر جنسی برای کارت استفاده کنید. البته ممکن است این گزینه کمی برای تان گران تمام شود، اما مطمئن باشید که از انجام این کار پشیمان نخواهید شد.
به عنوان مثال اگر حوزه ی کاری شما خرید و فروش پارکت (کف پوش) است، می توانید جنس کارت را از چوب و یا کف پوش سفارش دهید. با یک فروشنده ی عینک می تواند از یک کارت ویزیت پلاستیکی شفاف که اطلاعات تماس و لوگوی کارش بر روی آن چاپ شده است، استفاده کند. و یا کارت ویزیت شرکت های سازگار با محیط زیست می تواند از مواد بازیافتی و یا کاغذهای بازیافتی قابل استفاده ساخته شود.
کارت ویزیت یک فروشنده ی مواد غذایی می تواند شبیه بیسکویت (مثلا بیسکویت مادر) باشد.

 

۷- سنت شکنی کنید

طراحان معمولا کارت ویزیت را مستطیل شکل و با ابعاد ۴/۸ در ۸/۶ سانتی متری طراحی می کنند. شما می توانید با توجه به حوزه ای که در آن کار می کنید از اشکال مختلف هندسی مانند مربع، مثلث و یا دایره برای کارت ویزیت خود استفاده کنید.

 

۸- کارت ویزیت چند کاره داشته باشید

سعی کنید طوری کارت ویزیت تان را طراحی کنید که موارد استفاده ی دیگری هم داشته باشد. یکی از مشکلات کارت های ویزیت کاغذی این است که مردم به راحتی آن را دور می اندازند. ولی اگر کارت ویزیت چیزی بیشتر از یک کاغذ برای مردم باشد، نه تنها دور انداخته نمی شود، بلکه باعث می شود نام برند در ذهن مشتری باقی بماند. به عنوان مثال کارت ویزیتی که به شکل یک درباز کن است، ابزار بازاریابی خوبی برای شرکتهای تولیدی نوشابه به شمار می رود.

کارت ویزیت ابزار بازاریابی بسیار ارزشمندی است. یک طراحی منحصر به فرد که نشان دهنده ی مهارت های شما باشد راه بسیار خوبی برای جذب مشتری است. ممکن است طراحی یک کارت ویزیت خاص کمی هزینه بر باشد، اما با توجه به بازگشت سرمایه ای که به همراه دارد، ارزش بیشتر پول خرج کردن را دارد.

و در آخر به یاد داشته باشید که همیشه تعدادی کارت ویزیت به همراه خود داشته باشید و به هر فردی بیش از یک کارت بدهید تا آن فرد هم کارت شما را به دیگران بدهد.

 

مقاله پیشنهادی:   روشی مؤثر در ایجاد هماهنگی میان فروش و پخش

 

عنوان: کارت ویزیت تبلیغی ساده اما تاثیر گذار
منبع: ماهنامه بازاریاب بازارساز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *