نکاتی برای ارائه ی بهتر محصولات به مشتریان

احتمالا فروشندگانی را می شناسید که در معرفی و ارائه ی محصولات خود به دیگران عملکرد بسیار خوبی دارند؛ افرادی که اعتماد به نفس بالایی دارند و مطمئن هستند که می توانند کارشان را به خوبی انجام دهند. ارائه ی فروش (sales presentation) آنها همیشه جالب توجه بوده و شما را تحت تاثیر قرار داده است.

هیچ شکی نیست که معرفی محصولات کاری دشوار و مستلزم دقت زیاد است. فروشنده (بازاریاب) علاوه بر داشتن اعتماد به نفس بالا برای روبه رو شدن با مشتریان، باید تمرین زیادی در این زمینه کرده باشد. هیچ کسی یک ارائه کننده (بازاریاب / فروشنده) متولد نشده است، ولی همه این توانایی را دارند که به یک ارائه کننده ی خوب تبدیل شود. در اینجا به چهار اصل مهم برای معرفی محصولات اشاره شده است. در این مقاله با عنوان ” نکاتی برای ارائه ی بهتر محصولات به مشتریان ” با وبسایت آموزش بازاریابی و فروش TheMarketing.ir همراه باشید.

 

۱- اهداف

بدون شک باید خود را از پیش برای ارائه ی محصولات تان آماده کنید. حتی بهترین بازاریابان هم زمانی را صرف بالا و پایین کردن حرف های خود برای معرفی و فروش محصولات شان به مشتریان می کنند. اولا شما باید یک هدف روشن و واضح داشته باشید. برای رسیدن به چه چیزی تلاش می کنید؟ آیا سطح آگاهی خود را از محصول شرکت تان بالا برده اید؟ آیا با شرکت های دیگر به صورت شبکه ای همکاری می کنید؟ آگاهی از اهداف تان از همان آغاز فروشندگی اهمیت بسیاری دارد.

 

۲- محتوا

یکی دیگر از عناصر کلیدی برای داشتن یک ارائه ی عالی، دانش است. شما باید کاملا از محتوای سخنان خود و همچنین ویژگی های محصولات تان آگاهی داشته باشید. هر گونه شکاف در دانش شما، در واقع نشان دهنده ی ضعف شما است و مطمئن باشید این موضوع دقیقا همان چیزی است که مشتری درباره ی آن از شما سؤال می پرسد. قبل از آغاز به کار، از همکاران خود بخواهید شما را با سؤالات شان درباره ی محصول و جزئیات آن بمباران کنند. پیام های اصلی خود را مدنظر قرار دهید و از داستان ها و مثال های مربوط و تأثیر گذار استفاده کنید تا مصرف کنندگان پیام سخنرانی شما را در ک کنند. به خاطر داشته باشید که مشتریان همیشه به یک چیز فکر می کنند: “چه فایده ای برای من دارد؟” پس زودتر از خودشان دست به کار شوید و آنها را مطمئن کنید که این دقیقا همان چیزی است که می خواهند.

مقاله پیشنهادی:   کارهایی که فروشندگان موفق قبل از صبحانه انجام می دهند

قشرهای مختلفی از جامعه مشتریان شما هستند و در نتیجه نحوه ی دریافت پیام شما برای هر کدام از آنها متفاوت است. برخی از مردم برای دریافت و درک پیام شما تنها به یک تصویر کلی از محصول یا خدمت تان نیاز دارند، برخی دیگر نیاز دارند که شما با آوردن دلیل ثابت کنید که ایده تان محصول برای شان کارساز خواهد بود، و برخی هم نیاز دارند از تک تک جزئیات مربوط به مفید بودن محصول آگاه باشند ولی در هر صورت همه ی مشتریان باید بدانند که چرا داشتن فلان محصول مهم است و نخریدن خدمات و یا محصول شما چه عواقبی به دنبال دارد. ارائه ی شما باید تمامی این جوانب را در بر گیرد.

 

۳-  مشتریان

شناخت مشتریان در ارائه ی محصول امری ضروری است. شما باید بدانید چه کسی به حرف های شما گوش می دهد. شیوهی ارائه و حرف زدن تان با خبرگان صنعت باید کاملا متفاوت از تازه کاران باشد. اگر نمی دانید که چه افرادی مشتریان شما هستند، و یا ترکیبی از خبرگان و تازه کاران با هم مشتریان شما را تشکیل می دهند، بهترین کار این است که گروهی را هدف قرار دهید که برای تان مهم تر است.

 

۴-  ارائه ی (معرفی) محصول

شما باید در این مورد یک سبک منحصر به فرد داشته باشید. بهترین و مؤثرترین راه برای داشتن یک ارائه ی خوب این است که آرام و طبیعی رفتار کنید و خودتان باشید. سعی نکنید از شیوهی سخنرانی شخص دیگری تقلید کنید. سبک شما متعلق به خودتان است. پس سعی کنید از این قدرت نهایت استفاده را ببرید.

مقاله پیشنهادی:   10 قانون برای موفقیت در فروش

سعی کنید در ارائه ی محصول خود با انرژی باشید، از لطیفه های قومی استفاده نکنید و به عادات و رسوم صنایع و صنف های مختلف توجه کنید. برای مثال صنف بنکداران پارچه به دشت اول صبح خیلی اهمیت می دهند، بنابراین حتی المقدور صبح زود سراغ این صنف نروید چون آنها تا چیزی دشت نکرده باشند، خریدی انجام نمی دهند.

 

 

عنوان: نکاتی برای ارائه ی بهتر محصولات به مشتریان
منبع: ماهنامه بازاریاب بازارساز

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *