کارهایی که فروشندگان موفق قبل از صبحانه انجام می دهند

فروشندگان موفق برای تمام لحظات روز خود برنامه دارند حتی برای زمانی که هنوز صبحانه نخورده اند و روز کاریشان را شروع نکرده اند. شما کدام یک از کارهای زیر را در ابتدای صبح انجام می دهید؟
در این مقاله با عنوان ” کارهایی که فروشندگان موفق قبل از صبحانه انجام می دهند ” با وبسایت آموزش بازاریابی و فروش TheMarketing.ir همراه باشید.

 

۱- صبح زود از خواب برمی خیزند

فروشندگان موفق می دانند که زمان، کالایی گرانبهاست. فروش کار پراسترسی است و به همین دلیل زمان زیادی از فروشنده براحتی با تماسهای تلفنی، جلسات و بحرانهای ناگهانی بطور کامل گرفته می شود اما ساعات صبح تحت کنترل خود او است. به همین دلیل بسیاری از فروشندگان موفق قبل از طلوع خورشید بیدار می شوند تا از این زمان حداکثر استفاده را برای انجام کارهای دلخواهشان ببرند.

در یک نظر سنجی از بیست مدیر ۹۰ درصد آنان گفتند که قبل از ساعت ۶ صبح از خواب بیدار می شوند. برای مثال ایندرا نوئی مدیر عامل شرکت پپسی ساعت ۴ صبح بیدار می شود و ساعت ۷ به دفتر کارش می رود، مدیر عامل شرکت دیزنی باب آیگر ساعت ۴:۳۰ بیدار می شود تا کمی مطالعه کند و مدیر عامل شرکت اسکوار جک دورسی ساعت ۵:۳۰ بیدار می شود تا ورزش کند. بنابراین روزهای پربار از صبح زود آغاز می شوند.

 

۲- قبل از شروع کارهای روزانه ورزش می کنند

به نظر می رسد اولین فعالیت صبگاحی مدیران و فروشندگان ثروتمند و قدرتمند ورزش کردن است، چه این ورزش وزنه زدن در خانه باشد و یا رفتن به باشگاه. مدیرعامل شرکت زیراکس اورسلا برنز هفته ای دوبار جلسه ی یک ساعته ی آموزش دفاع شخصی در ساعت ۶ صبح دارد. مدیر عامل شرکت کریستیز، استیو مورفی صبح به تمرین یوگا می پردازد و مدیر عامل شرکت هتلهای استاروود، فریتس ون پاسکن، هر روز ساعت ۵:۳۰ به مدت یک ساعت میدود. این افراد مشغله های بسیاری دارند و اگر آنها زمانی را برای ورزش اختصاص می دهند حتما این کار مهمی است.

ورزش قبل از صبحانه به کاهش استرس در طول روز، مقابله با اثرات رژیم غذایی پر چربی و بهبود خواب کمک می کند.

 

۳- روی پروژه های مهم کار می کنند

ساعات آرام صبح می تواند زمان ایده آلی برای تمرکز روی یک پروژه با مشتری مهم باشد بدون آنکه کسی مزاحم شما شود. علاوه بر این صرف وقت روی یک مشتری مهم در آغاز روز این اطمینان را به شما می دهد قبل از آنکه چیزهای دیگر (فرزندان، کارکنان، کارفرمایان) انرژیتان را تمام کنند روی آن وقت صرف کرده اید.

مقاله پیشنهادی:   سه درس فروش از گری کاسپاروف

برای مثال دبی مویسیکن استراتژیست کسب و کار که دائما درگیر جلسات مختلف می باشد و مسائل زیادی در طول روز در کارش وقفه ایجاد می کنند احساس می کرد که نمی تواند کاری انجام دهد. در نتیجه صبحها را به پروژه های مهم اختصاص داد و برای هر روز یک پروژه ی مهم را انتخاب کرد تا روی آن تمرکز کند. مطمئنا ساعت ۶ صبح هیچ همکار با کارمندی به او مراجعه نمی کرد.

 

۴- روی پروژه ای در زمینه علاقه ی شخصی خود کار می کنند

زمانی که تمام طول روز درگیر جلسات بوده اید و خسته و گرسنه هستید و باید برای شام هم فکری بکنید خیلی سخت است که بخواهید کتاب با مجله ای بخوانید یا هر فعالیت دلخواهتان را انجام دهید. به همین دلیل است که بسیاری از افراد موفق پیش از آنکه روز خود را بطور رسمی آغاز کنند یک ساعت یا بیشتر را به پروژه ها و علایق شخصی خود اختصاص می دهند.

شارلوت و اگرسد استاد تاریخ می گوید که او هر روز ساعت ۶ تا ۹ صبح را به کار روی کتابی در مورد سیاست مذهبی غرب آفریقا اختصاص می دهد. او می تواند در این زمان مقالاتی بخواند و چند صفحه بنویسد پیش از آنکه درگیر مسئولیتهای آموزشی خود در دانشگاه شیکاگو شود. استفاده از زمان صبح برای نوشتن و تبدیل آن به عادت،| نشان دهنده ی این است که فرد واقعا قصد دارد آن کار را به انجام برساند.

 

۵- زمانهایی را صرف خانواده می کنند

همه ی ما از اهمیت در کنار خانواده بودن آگاه هستیم اما جنس مرجوعی، چک برگشتی، مشتری شاکی و بسیاری مسائل دیگر اجازه ی لذت بردن از جمع خانوادگی را به ما نمی دهد. برخی از افراد موفق صبحهای خود را روی خانواده سرمایه گذاری می کنند، چه با خواندن داستانهایی برای فرزندان و یا درست کردن یک صبحانه ی مفصل به همراه | خانواده

جودی روزنتال یک برنامه ریز مالی در نیویورک می گوید به جز زمانهایی که در سفر است صبحهایش به دخترش اختصاص دارد. به او کمک می کند تا لباسهایش را بپوشد، تخت را با هم مرتب می کنند و گاهی نیز با هم کارهای هنری انجام می دهند. آنها همچنین به کمک هم صبحانه درست می کنند و در مورد موضوعات مختلف گپ می زنند. او این ۴۵ دقیقه را “باارزشترین زمان خود در طول روز” می داند.

مقاله پیشنهادی:   روشی مؤثر در ایجاد هماهنگی میان فروش و پخش

 

۶- برای صرف چای با مشتریان مهم ملاقات می کنند

اگر دوست دارید که برای شام در منزل باشید، صبحها زمان بسیار خوبی برای دیدار با مشتریان مهم برای صرف صبحانه یا یک لیوان چای است. بعلاوه دیدارهای صبحانه کم دردسرتر از نهارهای وسط روز هستند

کریستوفر کالوین یک وکیل اهل نیویورک یک دیدار هفتگی گروهی را با همکارانش راه اندازی کرده است، او هر چهارشنبه به دیدار صبحانه با اعضای این گروه می رود. کریستوفر می گوید که احساس می کنم صبحها سرحالتر و خلاقتر هستم، در انتهای روز ذهنم بسیار پریشان و در گیر است”

 

۷- برای داشتن ذهنی باز تر به راز و نیاز می پردازند

افرادی که دارای شخصیت قدرتمندی هستند بطور معمول همان قدر که از دیگران توقع دارند از خود نیز توقع دارند، به همین دلیل برایشان سخت است که کارهای خود را فراموش کنند و به ذهنشان آرامش دهند. بنابراین بسیاری از فروشندگان موفق قبل از ترک منزل ساعاتی را وقف فعالیتهای معنوی و راز و نیاز کردن می کنند تا خود را برای روز آماده کنند.

 

۸- چیزهایی را که بخاطر داشتن آنها از خدا سپاسگزار هستند، می نویسند

بیان و به زبان آوردن شکر یکی دیگر از راههای بهبود شخص و آماده شدن برای حضور در دفتر کار است. نوشتن افراد، مکانها و فرصتهایی که شما بخاطر وجود آنها در زندگیتان از خداوند شکر گزار هستید فقط چند دقیقه وقت می گیرد اما تفاوت بسیاری را در زندگیتان ایجاد خواهد کرد.

مدیر ارشد شرکت دارویی وندی کی می گوید که قسمت قابل توجهی از صبح خود را صرف “شکر گزاری، درخواست کمک و راهنمایی و الهام” می کند و وقتی که به محل کارش می رود نگرشی روشن به خود و کارکنانش دارد.

 

۹- وقتی سرحال هستند برنامه ریزی و استراتژی سازی می کنند

برنامه ریزی برای روز، هفته و ماههای پیش رو یک ابزار مدیریت زمان مهم است که زمانی که شما در فرایند انجام کارها هستید شما را مطلع نگه می دارد. تفکر انجام کارهای بزرگ در صبح به شما کمک می کند تا فعالیتهای روزانه ی خود را اولویت بندی کنید و مسیر کارهای خود را بدانید.

مقاله پیشنهادی:   کارت ویزیت تبلیغی ساده اما تاثیر گذار

کریستین گالیب مدیر یک مؤسسه ی بانکداری هر صبح ساعت ۵ از خواب بیدار می شود و قبل از درست کردن صبحانه ورزش می کند، چند خط کتابهای مذهبی می خواند و کارهای روزانه اش را مرور می کند. او معتقد است که این کارها روز او را قابل مدیریت تر و کارآیی او را بیشتر می کند.

 

۱۰- ایمیلهای خود را چک می کنند

گرچه ممکن است کارشناسان مدیریت زمان توصیه کنند که چک کردن ایمیلهای خود را تا حد امکان به تأخیر بیندازید اما بسیاری از بازاریابان و فروشندگان موفق روز خود را با ایمیل آغاز می کنند. آنها ممکن است بسرعت جعبه ی دریافت خود را برای پیامهای فوری که مستلزم پاسخگویی فوری است جستجو کنند و یا چند ایمیل مهم را که نیازمند تمرکز زیادی است در زمانی که ذهنشان آزادتر است، آماده کنند.

بعنوان مثال، گرچن روبین، نویسنده ی کتاب پروژهی شادی” هر روز صبح ساعت ۶ قبل از خانواده اش از خواب برمی خیزد. او از این زمان برای خالی کردن جعبه ی دریافت ایمیلش، برنامه ریزی برای روز و سر زدن به رسانه های اجتماعی استفاده می کند. انجام دادن این کارها در آغاز روز به او کمک می کند تا وقتی به کارهای چالش برانگیزتر می رسد بهتر بتواند تمرکز کند.

 

۱۱- اخبار را مطالعه می کنند

فرقی نمی کند در آشپزخانه منزلشان در حال خواندن روزنامه باشند یا سایت مشتریان خود را ببینند اما اکثر فروشندگان موفق عادت به بدست آوردن آخرین اخبار قبل از صبحانه دارند.

بعنوان مثال مدیر ارشد شرکت جنرال الکتریک جف ایملت روز خود را با ورزش کردن و سپس خواندن روزنامه و تماشای اخبار آغاز می کند، در حالیکه مدیر عامل شرکت ویرجین امریکا دیوید کوش صبح خود را صرف گوش دادن به رادیو ورزش می کند و روزنامه را در باشگاه روی دوچرخه ی ثابت می خواند.

این افراد زمانی که سر کار می روند بخوبی میدانند که در دنیا چه خبر است و سپس می توانند به کار خود بپردازند و در صورت لزوم مسیر خود را تغییر دهند.

 

 

عنوان: کارهایی که فروشندگان موفق قبل از صبحانه انجام می دهند
منبع: ماهنامه بازاریاب بازارساز

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *