فروش در آینده به چه شکلی خواهد بود

پیش بینی کردن آینده غیر ممکن است اما شاخه ای از علم وجود دارد که با بررسی کردن روندهای فعلی، سناریوهایی برای اتفاقات آینده ارائه می دهد. این شاخه از علم آینده پژوهی نام دارد. آینده پژوهان، جادو گر و پیشگو نیستند بلکه دانشمندانی هستند که اتفاقات جاری در هر صنعتی را تحلیل می کنند و بر اساس نتایج تحلیل های شان به فعالان آن صنعت می گویند که انتظار چه اتفاقاتی را در آینده داشته باشند. در این مقاله با عنوان ” فروش در آینده به چه شکلی خواهد بود ” با وبسایت آموزش بازاریابی و فروش TheMarketing.ir همراه باشید.

یکی از حوزه هایی که آینده پژوهی می تواند کمک فراوانی به آن کند، بازاریابی و فروش است. بازاریابان و فروشندگان می خواهند بدانند که آینده چگونه خواهد بود تا بر آن اساس بتوانند مسیر حرکت خود را مشخص کنند. آینده پژوهان اعتقاد دارند که آیندهی فروش قطعا با شکل امروزی آن تفاوت خواهد داشت. در اینجا به تعدادی از این تفاوت ها اشاره شده است.

 

۱- روابط شخصی اهمیت بیشتری پیدا خواهند کرد

رسانه های اجتماعی، پیام کوتاه، ویدئو کنفرانس و دیگر فناوری های تلفن همراه تازگی خود را از دست می دهند و روابط به سمت روابط شخصی و رو در رو متمایل می شود. از آنجایی که استفاده از این فناوری ها ادامه خواهد داشت و مرسوم تر خواهد شد، افراد در کسب و کار به طور فزاینده ای بین دوستان آنلاین و روابط شخصی که شامل روابط رو در رو و روابط فعالانه ی کسب و کار می شود، تفاوت قائل خواهند شد.

مقاله پیشنهادی:   چیزهایی که هرگز از فروشندگان موفق نخواهید شنید

 

۲- ارائه دهندگان آموزش های فروش از حالت خصوصی خارج شده و در قالب کالج و دانشگاه در خواهند آمد

آموزش فروش در حال حاضر کسب و کاری است که توسط ارائه دهندگان خصوصی اداره می شود که بسیاری از آنها برنامه ی درسی مشابه و یا حتی یکسانی را آموزش می دهند. امروزه دانشگاه ها به طور کلی مطالعه و آموزش فروش را | بر خلاف آموزش بازاریابی کنار گذاشته اند، اما این روند در دهه ی آینده تغییر خواهد کرد.
در آینده شاهد این خواهیم بود که دانشگاه ها دوره های فروش ارائه خواهند داد و این دوره ها به دلیل نیازی که در بازار وجود دارد، با استقبال زیادی از سوی علاقه مندان به این حوزه روبه رو خواهند شد.

 

۳- فروشندگی تخصصی تر و حرفه ای تر خواهد شد

تفکر سنتی در فروش می گوید که یک فروشنده ی خوب می تواند “هر چیزی را به هر کسی بفروشد”. در کشورهای پیشرفته ی دنیا واحدهای فروش به این نتیجه رسیده اند که این تفکر دیگر کارآیی ندارد. گسترش اینترنت باعث شده که مشتریان حتی در مواقعی بیشتر از فروشنده دربارهی محصول یا خدت او اطلاعات داشته باشند و به همین دلیل این حقیقت کمرنگ تر می شود.
در حقیقت گسترش و در دسترس بودن اطلاعات مشتری را در مقابل فروشنده قدرتمندتر از گذشته کرده است. فروشندگان در حال حاضر شروع به تخصصی شدن در صنایع کرده اند، زیرا تخصصی بودن در کانالهای مختلف مورد نیاز است. فروش تلفنی، فروش از طریق ویدئو کنفرانس و فروش حضوری هر کدام مجموعه مهارتهای متفاوتی را می طلبد.

مقاله پیشنهادی:   کارهایی که فروشندگان موفق قبل از صبحانه انجام می دهند

 

۴- فروش در فروشگاه های تخفیفی رونق خواهد گرفت

بررسی رفتار خرید مشتریان نشان می دهد که در آینده تمایل بیشتری برای خرید کردن از فروشگاه های تخفیفی به وجود خواهد آمد. احداث فروشگاه های بیشتر در شهرهای مختلف دسترسی به این نوع فروشگاه ها را آسان تر خواهد کرد.
این دو عامل (قیمت پایین تر و دسترسی آسان) روی فروش سوپر مارکت ها و فروشگاه های کوچک تأثیر مستقیمی خواهد گذاشت و بخش زیادی از مشتریان آنها را خواهد گرفت. همچنین نیاز بازار به ویزیتور و فروشنده ی سیار کاهش و نیاز به فروشنده ی ثابت افزایش پیدا خواهد کرد.

 

۵- شرکت ها فروشندگان بیشتری استخدام خواهند کرد

از آنجایی که در چند دهه ی گذشته اینترنت دسترسی افراد به اطلاعات را بسیار ساده کرد، خیلی ها پیش بینی کردند که شاهد زوال واحدهای فروش خواهیم بود. با این حال، این جریان اتفاق نیفتاد، چون به محض اینکه چیزی تبدیل به یک کالا می شود و در نتیجه می توان آن را به طور مستقیم به فروش رساند)، این فرایند نیاز به راه حل های سطوح بالاتر را ایجاد می کند که باعث افزایش تقاضا برای فروشندگان ماهر می شود.

 

۶- مدیریت فروش تبدیل به یک رشته ی مستقل خواهد شد، مانند مربی گری حرفه ای

در گذشته روند این گونه بوده است که بهترین فروشندگان به سمت سرپرستی فروش و پس از آن مدیریت فروش ارتقا می یافتند.
با این حال، با تخصصی تر شدن و قابل اندازه گیری شدن فروش، مشخص شد که داشتن مهارت فروشندگی الزاما به این معنی نیست که فرد می تواند مدیر یا سرپرست خوبی نیز باشد.
به عبارت دیگر، ویزیتور مانند ورزشکار قهرمانی است که روی سکو می رود و افتخار کسب می کند اما همان ورزشکار ممکن است در مقام یک مربی نتواند تیمش را در مسیر درستی هدایت کند.

مقاله پیشنهادی:   ایده هایی برای افزایش فروش در هایپرمارکت ها

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *